Som en del av Finja utvecklar och levererar Bemix expander- och lagningsbruk, snigeldynamit, maskiner samt tillbehör till den svenska byggindustrin. Vi är en trygg leverantör som erbjuder personlig kontakt och hög tillgänglighet.
Nytt för i år är att företaget har fått en ny logotyp. Den tidigare helsvarta loggan har mjukats upp och försetts med ett färgglatt grafiskt element i form av bokstaven x samt en payoff i lila. Utvecklingen av logotypen har skett utifrån devisen att den ska bibehålla hög igenkänning men samtidigt inge en känsla av förnyelse.
Rykande färska säckar med den nya logotypen är nu färdiga att tas i bruk och lanseras i dagarna. Först ut med uppdaterade förpackningar är Elementfogbruk FF och F4 FF.
– För oss är kunderna viktigast och vår förhoppning är givetvis att vår nya logotyp ska mottas på bästa sätt och visa på initiativförmåga och ständig förbättring av verksamheten. Förflyttningen signalerar tydligt att vi är en del av Finja och att vi tar ett rejält kliv framåt vad gäller utvecklingen av vårt varumärke. I dagsläget har vi tio anställda och siktar på att omsätta 100 miljoner kronor, säger Sebastian Törner, vd på Bemix.